ویتامینه کردن پاها

ویتامینه کردن پاها با چند اسکراب خانگی

ویتامینه کردن پاها:

ویتامینه کردن پاها: پا قلب دوم ما محسوب میشود وزن بدن در تمام مدت شبانه روز توسط پاها تحمل می شود. این فشار باعث آسیب هایی مثل پینه و میخچه در پاها می شود. همینطور پوشیده بودن پوست پاها در بیشتر ساعات شبانه روز می تواند پاها را مستعد مشکلاتی مثل بوی بد یا قارچ ها کند. بنابراین مراقبت از پاها یکی از نکات ضروری در سلامت و همچنین زیبایی ما هستند.برای مراقبت از پوست پاها نیز توجه به اصول کلی و استفاده از ترکیبات مغذی بر روی پوست پاها نقش تعیین کننده ای دارند.

راه های مراقبت های کلی از پاها:

تا حد امکان از کفش های راحت استفاده کنید. از پوشیدن کفش های تنگ، پاشنه بلند و… خودداری کنید.

همواره پاهای خود را تمیز نگاه دارید و آلودگی‌ها را از سطح آنها پاک کنید.

انگشتان پا را چند بار در روز به مدت 5 دقیقه حرکت دهید. مچ پاهای خود را بچرخانید. برای مدت طولانی پاهایتان را روی هم نیاندازید تا خون درون پاهایتان در جریان باشد.

روزانه جورابهای خود را عوض کنید و بشویید.

پاها غدد چربی کمی دارند و در کف پاها هیچ غده چربی وجود ندارد.مالیدن کمی کرم های چرب با به کف پاها به رفع خشکی آن ها کمک می کند.

در طول روز پاها را در مجاورت آفتاب مستقیم قرار دهید.

ناخن های پاهایتان را به طور مرتب کوتاه کنید.

هر روز پاهایتان بخصوص لای انگشت ها را بشویید.

لایه برداری پاها با چند اسکراب خانگی:

ترکیب عسل، سرکه سیب و آرد برنج:

برای تهیه این اسکراب از عسل ، سرکه سیب و آرد برنج استفاده کنید. برای این کار  دو یا سه قاشق غذاخوری آرد برنج را با چند قاشق عسل و کمی سرکه سیب مخلوط کنید تا خمیر سفتی حاصل شود. همچنین می توان به مخلوط حاظر یک قاشق روغن زیتون یا روغن بادام شیرین اضافه کرد. سپس آن را بر روی ترک ها مالیده و بعد مدتی شستشو دهید.

گیاه بومادران:

برای ساختن یک اسکراب خانگی دیگر برای ویتامینه کردن پاها می توانید، چهار قاشق غذاخوری گیاه بومادران را در درون یک لیوان آب ریخته و با حرارت کم بگذارید دم بیاید. محلول را از صافی رد کرده و به آن یک قاشق چایخوری گلیسیرین اضافه کرده و آن را بر روی نواحی  ترک پاها مالیده و به آرامی ماساژ دهید.

ترکیب شکر یا نمک با  روغن بچه:

یکی دیگر از روش های  ویتامینه کردن پاها استفاده از اسکراب خانگی با ترکیب شکر یا نمک با روغن بچه است این خمیر را روی پاهای خود بمالید و سپس با حرکات دایره‌ای به مدت 5 دقیقه پاهای خودرا  رو ماساژ دهید. در آخر با استفاده از سنگ پا، کف پای خود را بمالید. سپس پاهای خود رو با آب سرد شسته،و بعد از خشک شدن از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

ترکیب پودر نارگیل، آووکادو و موز:

مقداری پودر نارگیل و یک‌دوم آووکادو را نیز به موز اضافه کنید. آوکادو و نارگیل سرشار از روغن‌های اصلی و چربی‌های قابل حل در ویتامین‌ها هستند. این خمیر، چربی‌ها و ویتامین‌های مورد نیاز را به پوست می‌رساند و آن را نرم و مرطوب می‌کند و از ترک خوردن و خشکی آن جلوگیری می‌کند.

عسل :

عسل هم به دلیل خواص مرطوب کنندگی و ضدباکتریایی که دارد می تواند یک درمان موثر برای ترک پاشنه  و ویتامینه کردن پاها باشد. برای این کار یک فنجان عسل را درون ظرفی که تا نیمه پر از آب گرم است ریخته و پاها را برای 15 تا 20دقیقه در این مخلوط غوطه ور کنید و در آخر پاها را به آرامی لایه برداری کنید.

لیمو ترش:

خاصیت اسیدی لیمو ترش نیز برای بهبود پوست خشک و ترک پاشنه بسیار مفید است. برای اینکار می توانید پاهایتان را به مدت 10 الی 15 دقیقه در یک ظرف محتوی آب ولرم که به  آن چند لیمو ترش اضافه کردید غوطه ور سازید.

برای مشاهده دیگر روش های مراقبت از پوست کلیک کنید.

خشکی پوست ، علائم و راه های درمان آن: ادامه مطلب

راهکارهایی برای مراقبت از پوست های حساس: ادامه مطلب

___________________________________________________________________________

کلینیک زیبایی باران | مطب پوست، مو و مرکز لیزر موهای زائد در رشت

کلینیک پوست و زیبایی باران  به عنوان مطب لیزر موهای زائد در رشت با بيش از 7 سال سابقه درخشان و رضايتمندي بالاي بيماران ، كليه خدمات پوست و مو و زيبايي از جمله ليزر موهاي زائد ، لاغري موضعي ، تزريق ژل و بوتاكس و پاكسازي پوست و جوان ماندن و ده ها خدمات ديگر با جديدترين وسايل و دستگاه ها با كيفيت هر چه بهتر در اين مركز را برای شما عزیزان انجام مي دهد.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید