ورزشهای صورت

روش انجام ورزش های صورت برای بهبود و شادابی پوست

ورزش های صورت:  ورزش های   صورت تمامی لایه‌های پوست اعم از لایه بالایی یا اپیدرم، لایه میانی و لایه زیرین یا هایپودرم را درگیر می‌کند. ورزش های صورت فقط برای حمایت عضلات مفید نیستند بلکه تون و قوام پوست را نیز بهبود می دهند. این کار با افزایش جریان خون به پوست که سبب حمل مواد مغذی به پوست و دفع سموم از آن می شود انجام می گردد. ورزش های صورت سبب می شود ؛ پوست شفاف، کشیده و جوان‌تر شود. همچنین سبب می شود قابلیت ارتجاعی و سلامت پوست به وسیله قوام ، استحکام و قدرت بافت عضلانی زیر آن  تعیین شود.

برای شروع توصیه می شود که این ورزش ها  روزی یکبار و به مدت 4 هفته انجام دهید. سپس به هفته ای 3 بار دفعات آن را کاهش دهید:

الف) ورزش های پیشانی:

 

ورزش صورت

– در حالی که به روبه رو نگاه می کنید خیلی راحت و راست بنشینید. نوک انگشتتان را بالای چشمان قرار داده و در حالیکه ابروهای خود را بالا  می برید، چشمانتان را به پایین بکشید. این حرکت را 20 مرتبه تکرار کنید.

– به همان حالت بنشینید. سعی کنید  ابروهایتان را تاحد ممکن در بالای چشم ها پایین بیاوریدو در همان حال بینی را به بالا چین داده تا سوراخ های بینی نمایان شود.تا 5 ثانیه در این حالت باقی مانده سپس به حالت عادی برگردید. این حرکت را 5 مرتبه تکرار کنید.

– در حالیکه با تمام توان اخم کرده اید، سعی کنید ابروها را به بالای چشمان برسانید و همزمان با آن سعی کنید پلک ها را به سوی یکدیگر بکشید.سپس ابروهایتان را تا حد ممکن از هم باز کنید. دوباره به حالت عادی برگردید .این حرکت را نیز 5 مرتبه تکرار کنید.

 

ب) ورزش های چشم ها:

یکی دیگر از ورزش های صورت که بسیار مفید است ورزش چشم هاست. برای این کار:

– دو انگشت خودرا روی دو  طرف چشم ها قرار دهید. چشم هارا خیلی سریع 5 مرتبه باز و بسته کنید.

– راحت و راست با چشمان بسته بنشینید، چشم ها را بسته نگه داریدو در همان حال ابرو ها را تا حد ممکن به بالا کشیده و همزمان پلک ها را به پایین بکشید. این حالت را تا 5 ثانیه حفظ کرده و به حالت عادی برگردید. اینحرکت را 5 مرتبه تکرار کنید.

ورزش های صورت

– راحت و راست با چشمان باز بنشینید. ابروها را هنگامی که پلک ها نیمه بسته هستند، به بالا بکشید. پس از آن ، پلک ها را تا حدی که سفیدی چشم ها در بالای عینبیه مشخص شود، باز نمایید. این حرکت را 5 مرتبه تکرار کنید.

– راحت و راست با چشمانی بسته بنشینید. در حالیکه چشم ها بسته اند به پایین نگاه کرده و سپس تا حد ممکن به بالا نگاه کنید. این حرکت را نیز 5 بار تکرار کنید.

ج) ورزش های گردن ، گلو و فک:

به صورت راست ایستاده یا بنشینید و سر رابه سمت سقف یا عقب بکشید در حالیکه لب ها بدون فشار روی هم قرار دارند. در همان حال شروع به حرکات جویدن کنید. حرکات جویدن را 20 مرتبه تکرار کنید. این حرکت تمرین بسیار خوبی برای جلوگیری از پهن شدن چانه می باشد.

– به طور مستقیم بایستید و سر را در حالیکه لب ها حالت معمولی دارند به سمت سقف خم کنید. دهان را تا حد ممکن باز کرده و زبان را تا آنجا که می توانید بکشید تا چانه را لمس کند.زبان را در این حالت 5 ثانیه نگه دارید.سر و زبان را به حالت اولیه برگردانید. این حرکت را 5 مرتبه تکرار نمایید.

– به طور مستقیم بایستید و سر را در حالیکه لب ها حالت معمولی دارند به سمت سقف خم کنید. دهان را تا حد ممکن باز کرده و زبان را تا آنجا که می توانید بکشید تا چانه را لمس کند. زبان را در این حالت 5 ثانیه نگه دارید. سر و زبان را به حالت اولیه برگردانید. این حرکت را 5 مرتبه تکرار نمایید.

– بر روی تخت به پشت و در حالیکه سر از لبه تخت آویزان است دراز بکشید. به آرامی چانه را به سمت سینه آورده و در این حالت 10ثانیه باقی بمانید. این حرکت را 5 مرتبه تکرار نمایید.

– به طور مستقیم بایستید یا بنشینید و به آرامی سر را بدون هیچ نیرویی به جلو بیندازید. وزن سر عضلات گردن را تحت کشش قرار می دهد. 5 ثانیه در این حرکت بمانید . سر را به حالت اولیه بازگردانید، این حرکت را 5 مرتبه تکرار نمایید.

 

رعایت چند نکته در عادت روزانه برای پیشگیری از چین و چروک پوست:ادامه مطلب

 

______________________________________

کلینیک زیبایی باران | مطب پوست، مو و مرکز لیزر موهای زائد در رشت

کلینیک پوست و زیبایی باران  به عنوان مطب لیزر موهای زائد در رشت با بيش از 7 سال سابقه درخشان و رضايتمندي بالاي بيماران ، كليه خدمات پوست و مو و زيبايي از جمله ليزر موهاي زائد ، لاغري موضعي ، تزريق ژل و بوتاكس و پاكسازي پوست و جوان ماندن و ده ها خدمات ديگر با جديدترين وسايل و دستگاه ها با كيفيت هر چه بهتر در اين مركز را برای شما عزیزان انجام مي دهد.

دیدگاه خود را بنویسید